onsdag, maj 30, 2007

Underbara kvällar i kajak



Om man läser broschyrer om att paddla kajak, så har jag alltid tyckt att det sett så härligt ut. Nu när vi skaffat oss kajaker och paddlar omkring i försommarsolen på Porsöfjärden och Björsbyån upptäcker jag att broschyrerna icke ljuger. Det är verkligen lika härligt i verkligheten som i fantasin!



Närheten till vattnet ger en märklig känsla, som påminner mig om när jag som barn tillverkade flottar och gav mig ut på farliga äventyr. Tystnaden och så alla sjöfåglar som ligger där och som man kommer så nära. Lite som en inkräktare i deras revir.



Bron ur ett helt nytt perspektiv.
Jag förstår att det här kommer att förändra mitt liv, åter igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt. Har ännu inte "sjösatt" min havskajak. Men kanske till helgen. Havet var lite för upprört denna nationaldag.

Sven Teglund sa...

Hoppas att det blir tillräckligt lugnt för en sjösättning. Försommaren gör sig särskilt bra ur kajakhorisonten...