måndag, maj 07, 2007

Bron



Tillbaka till bron
Alla attributen
Välkända symfonier och möten i förlossningstid
Bron, platsen för väntan och lyssnade
Naturen som kommenterar mitt varande
När jag undrar var vadarfåglarna håller hus ropar gluttsnäppan
Brunkärrhöken visar sig i samma ögonblick då jag börjar misstro dess närvaro
Naturen prövar och överraskar mig med sin ömsom klara som grumliga blick
Ofta är detta platsen för överraskningar, men jag vet aldrig när eller hur
Under två korta ögonblick uppfattar vi en hermelin mellan brädorna
När mina betraktande ögon ännu en gång fångar in brunkärrhöken växer ödmjukheten
Här finns massor av ögon där mina två äger den sämsta skärpan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var finns den där utmärkta utkiksplatsen?

Sven Teglund sa...

Du passerar Gammelstadsvikens fågeltorn och fortsätter stigen mot Hägnan ca 1 km. Vacker vandring längs med vattnet.

Anonym sa...

Åhå - Det är tydligen länge sedan jag var där i krokarna. :)