söndag, februari 10, 2008

Grämfria guldkantade skridskor



Jag skrev en blogg om mina våndor i samband med inköp, och jag tog som exempel mina försök att köpa långfärdsskridskor denna vinter. Några dagar senare fick jag ett mejl från Gerd i Övik, som berättade att hon led av samma åkomma som mig, att själva uppskjutandet av inköp kan vara mer njutbart än inköpet i sig. Men, hon gav också ett tips om ett skridskopaket, inkluderande både pjäxor och skridskor, som fanns på Naturkompaniet i Själevad för 999 kr!. Ni hör själva, vilket fantastiskt rea-pris!

Jag ringde direkt till Själevad och möttes av en väldigt trevlig expedit och efter några minuter, tack vare det låga priset, slog jag till på stående fot som det heter fast jag satt på en kontorsstol. Expediten lovade skicka paketet till Luleå omgående.

Att köpa något osett är vanskligt. Jag gick i tre dagar och grubblade på hur mycket frakten och postförskottsavgiften kunde bli; 100 eller 200 kr? Eller kanske 300 kr...och kommer pjäxorna att vara i rätt storlek?
Efter tre dagar låg paketet på Ica och jag gick dit och hämtade ut det. Till min stora glädje och förvåning tog Naturkompaniet inget för frakten eller postförskottet, priset var fortfarande 999 kronor. När jag kom hem och provade skorna och de visade sig passa perfekt, och när jag såg att enbart skridskornas originalpris var 1899 kronor, slog det mig plötsligt att detta köp skulle jag aldrig behöva grämas över!!!

Stort tack Gerd, för att du gav mig en grämfri guldkant i tillvaron!

Sven

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Nåmen grattis, då!